Mer bas, och en sorglig Tintin-värld

Svenska Downbeat sounds dub recordings har just släppt sin första release, Invasion / Invasion Dub, med Echo Roots

Har hitills inte hört hela, men smakprovet på sidan gör mig både nyfiken och överaskad
Tungt och mörkt som i ett garage
Modern dub och det låter som sagt riktigt bra
Kul



Annars då,

Tillbaka i joggingspåret och huvudet är fullt av idéer, storslagna planer och framtid



För övrigt,
Jag är starkt mot dödsstraff
men jag ogillar rapporteringen om de två dödsdömda norrmännen i Kongo.
Precis som i fallet Calle Jonsson, svensken som åtalades för att ha stuckit kniven i en grekisk man på Kos 2005, så ställer sig de flesta frågande till om historien verkligen stämmer. Det måste vara nått lurt, jag tror det är pengar inblandat, säger frilansjournalisten Bengt Nilsson till Svd

Det såklart
För inte begår väl svenskar och norrmän sådana hemskheter när de befinner sig utomlands?

Återigen framställer tidningarnas Tintin-journalistik Afrika som ett hottentottenland där stackars vita nordbor (och i det här fallet även militärer) faller offer för ett korrupt rättssystem

Illa

Kommentarer
Postat av: Lars (aka Rhygin)

Eller hur? Det är väl klart att nordbor är ställda över alla misstankar om brott i främmande land? Gud, världen är så naivt framställd ibland att man knappt orkar läsa dagstidningen (även om huvudartikeln ändå antydde mellan raderna att norrmännen kanske inte hade så "vita" samveten trots allt). Men jag plågar mig likt en modern flagellant varje dag i alla fall...

2009-09-09 @ 11:40:44
URL: http://vegablogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0